Vai | 2. května 2008, 18:29:04
Myslel jsem, že dotaz se týká pouze chovu ryb nikoliv jejich odchovu.
Přesto však u mnoha druhů ryb chovaných již mnoho generací v akváriu by v tomto neměl být větší problém, nicméně připouštím, že v určitých extrémních případech toto nemusí platit a stejně tak naopak, kdy jednou ze stimulujících podmínek může být podobá změna parametrů vody.


Martin.sl | 2. května 2008, 10:55:33
To znamena, že jikry \"dozraji\" i v Tvrdé vodě?? Mluvím teď o Parmě čtyřpruhé. Pro uspěšné vytření nepotřebují mekkou vodu? Případně i Neonky? Děkuji za odpověd

Vai | 1. května 2008, 21:53:37
Ne, tak jednoduché (přípravek typu \"nasypat, nalít\") to se snížením tvrdosti vody není. 
Avšak pro běžný chov ryb těch nejčastěji nabízených druhů je požadavek měkké vody zbytečný, nesmyslný a často dokonce u některých druhů kontraproduktivní.

Avšak pro běžný chov ryb těch nejčastěji nabízených druhů je požadavek měkké vody zbytečný, nesmyslný a často dokonce u některých druhů kontraproduktivní.

Martin.sl | 30. dubna 2008, 23:08:12
Dobrý den, jeste bych se rad zeptal jestli existuje nejaký chemický pripravek na upravu tvrdosti vody. Vsude pisi, ze by mela byt \"mekka\" voda, aby se rybam (chov) daril. Sice mam prilezitost mekkou vodu ziskat z prirodniho pramene, ale musel bych si ho privest k sobe domu, aby to melo nejaky smysl:-)
Dik za radu
Dik za radu

citrusova | 29. dubna 2008, 17:10:37
pro Vai - dekuji moc za rady, rybicky mam zdrave a uz jsme mohla dokoupit i nove. Uz je to nadhera sedet u akvarka a divat se jak rybicky dovadeji a jsou plne elanu. dekuji moc
Martin. sl | 27. dubna 2008, 07:53:01
Tak ted mě uz můžete alepson odlisit.
Hmm, tak podle vasich rad jsem z toho tak trochu jelen.Rybka spiše pribrala, nez aby zhubla. Krmím je : Tetraminem, mrazené nitenky, SAK 55. Neonky ale nejvic berou TetraMin. Tak doufam, ze v krmivu to nebude. vim, že jsou neonky celkem háklivé na cistotu vody a na ruzné parazity, protoze spi u dna, ale vodu jim cistim kazdy paty den a max. 1/4. Mam tvrdsí vodu, ale podle popisu nemoci by měla vznikat spise ve mekke. Tyk nevim. asi to bude nejaká jiná infekce. Rád bych rybku izoloval, aby mi pripadne nenakazila dalsí rybky , ale nemam pro ní dostatecné podmínky (filtr, topitko,..). Asi tedy budu cekat, co se sni stane
V každém případě velmi děkuji za radu.


Vai | 26. dubna 2008, 18:13:29
Tady je to pánové samý dotaz od Martinů. A všechny na nemoci ryb. Jak mám poznat, kdo je kdo a nebo je to vše ta samá osoba?

Zpět k poslednímu dotazu - ztráta barevného pigmentu by mohla svědčit o tzv. \"neonkové nemoci\", která je bohužel nevyléčitelná - více zde: http://www.akvarijni.cz/nemoci.htm#pleistophora, přitom však rybka hubne, takže to zřejmě nebude to pravé. Další možností je blíže nespecifikovatelná bakterióza, nebo reakce na špatné podmínky chovu, nevhodné krmivo apod.
Rybku bych nechal v klidu a zatím jen pozoroval, při zhoršení stavu izolovat příp. by bohužel bylo nutné rybku šetrně utratit.


Zpět k poslednímu dotazu - ztráta barevného pigmentu by mohla svědčit o tzv. \"neonkové nemoci\", která je bohužel nevyléčitelná - více zde: http://www.akvarijni.cz/nemoci.htm#pleistophora, přitom však rybka hubne, takže to zřejmě nebude to pravé. Další možností je blíže nespecifikovatelná bakterióza, nebo reakce na špatné podmínky chovu, nevhodné krmivo apod.


Martin | 26. dubna 2008, 07:42:21
Dobrý den,
mam neonky (tetra obecná). U jedne z nich se mi zacali projevovat nasledujici priznaky:
- Nafouklé břicho, které je krvavé. (Jakoby měla vnitřní krvácení)
- Ztráta barevného pigmentu, přerušení barevných pruhů
Ryba je jinak aktivní a potravu přijímá.
Poradte, co by to mohlo byt a co mam pripadne delat.
Velmi dekuji
mam neonky (tetra obecná). U jedne z nich se mi zacali projevovat nasledujici priznaky:
- Nafouklé břicho, které je krvavé. (Jakoby měla vnitřní krvácení)
- Ztráta barevného pigmentu, přerušení barevných pruhů
Ryba je jinak aktivní a potravu přijímá.
Poradte, co by to mohlo byt a co mam pripadne delat.
Velmi dekuji
Vai | 25. dubna 2008, 22:27:00
Pokud jsou výkaly bělavé barvy, tenké, dlouhé a setrvávají delší dobu u řitního otvoru ryb, může se jednat o napadení bičíkovci - http://www.akvarijni.cz/nemoci.htm#spironucles. Zpravidla se objeví dříve či později i další příznaky a vše umocňuje chov ryb ve špatných podmínkách.

martin | 25. dubna 2008, 10:16:19
Dobrý den ,chtěl bych se zeptat ,moji rybky mají bílé výkaly,jedná se o nějaké onemocnění,Děkuji za odpověd
Vai | 24. dubna 2008, 21:19:56
Tito krunýřovci patří mezi poměrně náročné ryby, hlavně co se týká kvality vody, její čistoty i obsahu kyslíku. Takže bylo by nutné zjistit základní parametry vody, zejména obsah dusíkatých látek (NH3, NO2, NO3). Tito krunýřovci však často i v ideálních podmínkách dlouho nevydrží, neboť se s největší pravděpodobností jedná o importy z volné přírody, kde je pak aklimatizace na akvarijních podmínky velmi obtížná, u starších dospělých ryb o to více.

Libor | 24. dubna 2008, 19:48:22
Moc děkuji za odpověď bohužel snad jediné rybky kter vypadají spokojeně jsou mečovky
ještě jsem Vás chtěl poprosit o odpověď na dotaz ohledně Krunýřovce jednopruhého Je to už asi dospělý jedinec teď například když jsem se byl podívat na akvárium ležel a dně na boku a hodně rychle dýchal ale po chvilce opět popoplave a zse zůstane nehybně na jiném místě.Ještě mám jednoho ten je o hodně menší a ten se hýbe pořád každou chvíli je na jiné roslince a vypadá spokojeně. Už jsem zoufalý a nevím co s ním nerad bychho viděl jak se trápí 


Vai | 24. dubna 2008, 18:26:12
Co udělat, aby rostlinky \"neděravěly\"? Zjistit nejdříve jaké to jsou druhy rostlin. Některé rostliny nabízené v akvaprodejnách pod vodou totiž vůbec nerostou, další jsou zase pěstovány před prodejem nad vodou a přechod do ponořené formy není často snadný - více zde na stránce rostliny.
Mléčný zákal = zcela jistě překrmování, příp. vliv může mít dále i nezaběhlé odbouráváním škodlivých látek ve filtru spolu s nedostatkem kyslíku - opět vše viz zde začínáme (hlavně části filtrace a založení nádrže).
Ke krmení je příspěvek níže - 21. dubna 2008, 16:03:27. Jinak opět odkaz na liště.
Bohužel ryb je v tom malém akvárku opravdu až až. Navíc mečovky se do malých akvárií naprosto nehodí. 
Mléčný zákal = zcela jistě překrmování, příp. vliv může mít dále i nezaběhlé odbouráváním škodlivých látek ve filtru spolu s nedostatkem kyslíku - opět vše viz zde začínáme (hlavně části filtrace a založení nádrže).
Ke krmení je příspěvek níže - 21. dubna 2008, 16:03:27. Jinak opět odkaz na liště.



Libor | 24. dubna 2008, 08:46:07
Dobrý den měl bych několik dotazů :)
Mám 31 litrové akvárko, je taré asi měsíc a mám v něm několik druhů rostlinek. Všechy ovšem trpí děravěním listů nevím přesně jak se ta nemoc jmenuje. Svítím jim umělým světlem a cca na 1 hodinu na akvárko síví slunce Chci se zeptat co udělat aby mi rostlinky neděravěly? Dále pak se mi obča oběvý bílý zákal tzv. mléčn voda krmil jsem 3xkrát deně ale prý je to moc cci se zeptat jak často mám rybky krmit a za jakou dob by měli mt sežráno? :) Poslední dotaz se týka Krunýřovce jednopruhého mám dva jeden mi umřel a nevím proč oupil jsem dalšího ten je trochu větší a oproti tomu druhém dost neaktivní moc toho nenaplave a občas vypadá tak nehybně až se bojím že už nežije. nevím jestli mu nemám dvat něco speciálního např. Zelný list jako se dává ancistrusům? Jinak v akvárku mám 4 mečovky 7 pavích oče z toho jsou dvě mladé a 2 krunýřovce tak se ještě chci zeptat ejstli to není na 31l avárko moc a pokud ano tak kolik cca rybek bych tam mohl mít?
Předem děkuji za odpověď
Mám 31 litrové akvárko, je taré asi měsíc a mám v něm několik druhů rostlinek. Všechy ovšem trpí děravěním listů nevím přesně jak se ta nemoc jmenuje. Svítím jim umělým světlem a cca na 1 hodinu na akvárko síví slunce Chci se zeptat co udělat aby mi rostlinky neděravěly? Dále pak se mi obča oběvý bílý zákal tzv. mléčn voda krmil jsem 3xkrát deně ale prý je to moc cci se zeptat jak často mám rybky krmit a za jakou dob by měli mt sežráno? :) Poslední dotaz se týka Krunýřovce jednopruhého mám dva jeden mi umřel a nevím proč oupil jsem dalšího ten je trochu větší a oproti tomu druhém dost neaktivní moc toho nenaplave a občas vypadá tak nehybně až se bojím že už nežije. nevím jestli mu nemám dvat něco speciálního např. Zelný list jako se dává ancistrusům? Jinak v akvárku mám 4 mečovky 7 pavích oče z toho jsou dvě mladé a 2 krunýřovce tak se ještě chci zeptat ejstli to není na 31l avárko moc a pokud ano tak kolik cca rybek bych tam mohl mít?
Předem děkuji za odpověď

Vai | 22. dubna 2008, 08:42:25
Léčivo používat klidně tak jak jsem psal níže - tedy dokud nevymizí příznaky krupičky, nechat zvýšenou teplotu vody (až 28-30°C), silně vzduchovat, každý druhý den vyměnit 1/3 vody a doplnit třetinovou dávku léčiva. To vše min po dobu 8-10 dnů nebo dokud nevymizí příznaky, zpravidla max 14 dnů.

citrusova | 21. dubna 2008, 21:40:49
a jejej, ja koupila NO3 misto NO2, ale vyslo to dobre, na rybicky mame teda chemii, byl tam navod pouziti, podle nej jsme to provedli, ale nikde nebylo psane, jak casto se maji ty leciva pouzivat, akorat jsme to meli vlit do akvarka.ale jestli se to po nejkaem cyklu opakuje tam neni. Nektere se z krupicky dostavaji, jine je zase chytaji. tak jak mam pouzivat tu chemii?Název - Contralck od tetra Medica.dekuji
martin | 21. dubna 2008, 20:54:24
tak to bude zcela jistě můj problém,krmení mi plave v akvárku ,ještě asi 2-3 hodiny po krmení,,tak jim to přiškrtim,,,mockrát děkuji za radu,,s pozdravem,martin.
Vai | 21. dubna 2008, 16:03:27
Plži se přemnoží pouze tehdy mají-li dostatek potravy, a proto mezi největší příčiny jejich \"invaze\" patří hlavně překrmování akvarijních ryb. Klidně stačí krmit dospělé ryby obden a to pouze tolik, kolik stačí během 5-ti minut spotřebovat. Případně krmit 2x denně po malých špetkách, kdy rybky vše spotřebují do 2-3 minut. \"Hladovku\" ryb tedy nasadit bez obav 2-3 týdně. Stávající přemnožené plže buď postupně ručně vysbírat a nebo použít tzv. \"past na šneky\" - plastovou krabičku s otvorem pouze dovnitř, kam se vloží návnada (tabletové krmivo apod.), plži tam nalezou a zpět se již nedostanou.

martin | 21. dubna 2008, 12:46:47
Ahoj,,prosím o radu s tímto problémem...jsem začínající akvarista a ptal jsem se i v několika prodejnách akvaristiky,ale nikdo mi není schopen poradit. Přemnožily se mi v akváriu šneci,pokud chci aby akvárium vypadalo hezky,denně trávím asi 30 minut tím ,že vytahuji šneky, Denně jich nasbírám zhruba 30-50 kusů. můžete mi poradit jak snížit jejich množství??,došel jsem tak daleko,že asi před měsícem jsem rybky přendal do náhradního akvária..koupil jsem nový štěrk,který jsem převařil,nové rostliny a vyvařil filtr...po 14 dnech se objevili opět první kousci a dnes ráno jsem to vzdal,protože jich tam bylo kolem 70 kusů. budu rád za každou radu...mockrát děkuji
Vai | 20. dubna 2008, 14:08:55
Krátce a čerstvě založené akvárium, doplněné nové rybky, takže spolu s krupičkou tipuji příčinu úhynu rybek také díky otravě jedovatými zplodinami látkové výměny (amoniak, dusitany) při doposud dostatečně nezaběhlé filtraci. Než se akvárium \"zaběhne\", začne naplno pracovat filtr a vytvoří se biologická rovnováha, trvá to až jeden měsíc. To vše se prodlouží, pokud je použita chemie pro léčbu krupičky. Zkuste koupit testy na zjištění obsahu NH3 (amoniak) či NO2- (dusitany), jejichž obsah ve vodě musí být neměřitelný. Stávající ryby nepřekrmujte, stačí krmit pouze obden. Dokud nevymizí příznaky krupičky, nechat zvýšenou teplotu vody (až 28-30°C), silně filtrovat, vzduchovat, každý druhý den vyměnit 1/3 vody a doplnit třetinovou dávku léčiva. Pokud ryby hynou, jenom sůl nestačí.
Hodně štěstí, obrnit se trpělivostí a ať se rybkám daří!
Hodně štěstí, obrnit se trpělivostí a ať se rybkám daří!

citrusova | 20. dubna 2008, 12:36:02
Opet mam dotaz, jsem uplne zoufala. Tak moc jsem se tesila na rybicky, az mi postupne hynou. Akvarium jsme zaridili presne podle pokynu, zpocatku nam rybyky uhynuly, i pres dobrou filtraci, Ph vody...ted dostali krupicky, kterou lecime jiz 8 dnem, behem toho nam 5 rybek uhynulo, nektere tuto nemoc ani nemely. Krupicka zda se byt na ustupu, ale jeste na 2 rybkach jde videt - mirne. Vymenovala jsme vodu, provadela koipele v osolene vode, presne dle Vasich pokynu na Vasich strankach + odborne literatury. Presto mi kazdy den aspon 1 rybka uhyne. Nechci ted kupovat nove, mam jich jeste 6 - neonky, tetry, ani ancitrus mi nevydrzel a ten tuto nemoc taky nemel. Chtela jsme se kochat rybickami a ukazovat svemu synovci, misto toho klecim u akvarka a nevim si dal rady. dekuji
Vai | 19. dubna 2008, 22:42:40
Rychle s ní do akvária! Láhev slouží k jinému účelu, než pro chov ryb. 
Do takovéhoto malého akvária doporučuji umístit max 7-8 ks drobných druhů rybek.

Do takovéhoto malého akvária doporučuji umístit max 7-8 ks drobných druhů rybek.

Betty :o) | 19. dubna 2008, 21:12:48
Chci se zeptat. Mam malou rybku - pavi oko. Je stare zhruba 3 mesicu. Zatim ji chovam ve velke lahvi. Muzu ji umistnit do akvaria, kde mam prozatim jen jejdno pavi oko (samecek).
PS : rybicka neni koupena ale z vlastniho chovu
Taky se chci zeptat kolik rybek muze max. byt v 25 litrovem akvariu.
Dekuji a dobrou noc !!
PS : rybicka neni koupena ale z vlastniho chovu
Taky se chci zeptat kolik rybek muze max. byt v 25 litrovem akvariu.
Dekuji a dobrou noc !!
Vai | 17. dubna 2008, 07:12:42
Zkuste mražené krmivo - larvy komárů, patentky, koretry, artemie. Klidně i 2x týdně ryby nekrmit vůbec, nechat je tak trochu vyhládnout, a pak si zvyknou časem i na to umělé krmivo. Nitěnky nechytejte, v lepších akvaristikách se dají koupit živé.

lucka | 17. dubna 2008, 01:03:13
Dobry den chci se zaptat..mame asi 3 tydny akvarko a i kdyz pritel neni zacatecnik v chovu rybek, nevime si rady s jednim problemem:rybicky skalary nam nechteji zrat.Nejdrive jsme jim davali ty susene vlocky a to zraly pouze 2.Ty 2 dalsi nejspis zraly zbytky ze dna.Potom sme nachytaly komari larvy a to byla panecku hostina..zraly vsechny ale larvy se zakuklily a tak sme je museli vcera vyhodit.Koupili jsme jim i granulky..nic.a nitenky sme nikde nenachytali..nei na ne jeste zima?
Tom | 16. dubna 2008, 09:15:13
DARUJI zdarma 20ks Plat Skvrnitých krásně rudé+čené ploutvičky/ komukoli kdo ma zajem a za 3 mesíce klidne dalších 20...rybky jsou zdrave a krasne rostou ale premnozili se mi. Pokud máte zájem a jste z Prahy nebo okolí napiste na email Kalik@seznam.cz velikost 3-5cm stari 3měsíce.
Vai | 15. dubna 2008, 22:10:08
Pokud skákal, tak možná vyskočil.
Ne, vážně, pokud uhynul, mohly se o něj \"postarat\" jiné rybky, šneci a pokud opravdu vyskočil, tak pak zkusit najít jej někdě \"usušeného\". Ale pancéřníččci obvykle nad hladinu neskáčou...



ahoj | 15. dubna 2008, 12:56:20
ahoj mel jsem 2 pancíky a jeden najednou zmizel!nikde neni!pred 2 dny skákal nad hladinu a tet tam neni ani kostra!!
Vai | 9. dubna 2008, 21:40:51
Ano, živorodky duhové (paví očka) spolu s neonkami mohou být. S počtem rybek to v takovém malém akváriu nepřehánět - stačí cca 15 ks rybek.

citrusova | 9. dubna 2008, 11:35:39
dobrý den, chtělaj sme se zeptat, teprve velice krátce máme 54 l AQ, momentálně tam mám neonky - na zkoušku. Chtěla bych se zeptat, které jiné rybičky bych k neonkám mohla dát, ať se nepožerou.Líbí se mi i živorodky duhové, může to k neonkám? děkuji za odpověď.